Veckans alla intervaller

Jag körde ett tredje löppass sedan löpvilan. Passen kommer inte så frekvent, men jag behöver ordentlig återhämtning mellan passen för att inte åka dit igen. Det blev ett kortintervallpass med klient C. Jäklarns vad kämpigt det var. 30-20-10-intervaller. Lugnt i 30 sek, lite snabbare i 20 sek och snabbt som attan i 10 sek var upplägget. Fem gånger, 2 min vila och göra om allt fyra gånger till. 4x5x30-20-10. Jag kunde inte dra på de sista 10 sek i turerna. Kändes på en gång i benet när knälyftet blev högre. Kändes egentligen redan under uppvärmning med höga knän. För min del fick det bli 30-30-intervaller med visselpipan redo för avblås när han med de långa benen gasade iväg sina 10 sek i nästan max. Underbart att springa intervaller igen! Med sällskap ännu bättre!

Jag klarade dessutom slutprovet – att smärtfritt gå upp för mina trappor tre våningar!

20150603_125216

I morgon börjar de riktigt långa intervallerna. 4 dagar utbildning, 1 dag vila, upprepat 4 gånger. Uppladdning innebär matplanering, se till att träningskläderna är tvättade, packa väskan och åter sätta väckarklockan på 6:15. Inte gå och lägga sig för sen. När ni tar helg börjar min vecka. Det är mycket möjligt att det blir lite smådött här inne, men häng med mig på Instagram @tyckomdig så ska jag försöka få till en uppdatering mellan marklyften.

5 Comments

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *