Varannandagsprincipen

Det har varit fullt upp med utbildningsdagar och träningen har fått anpassas till det de senaste två veckorna. Mat och vila går före och min träning har jag förlagt till varannan dag till förmån för plugg och återhämtning. En lite stressig tid är som gjort för förkylning om jag inte tar det lite lugnare när tillfälle ges.

Tidseffektiva pass – intervallpass, halvtimmesrundor och styrketräning och prehab på mattan hemma i vardagsrummet. Simpelt och lättillgängligt. Åtgärda det som fått vara stilla för länge på dagarna. Ingen tid för långpass under utbildningshelgerna. Jag har nyttjat tid på morgon och eftermiddag till raska promenader eller lugn löpning till och från utbildningslokalen. Hur får du in träning när det är lite tajt om tid? 

Men det nalkas ett maratonlopp i mörkret på Österlen om 12 dagar. Jag har inte bestämt mig riktigt hur jag förhåller mig till det. Hittar inget sug efter att springa loppet, men OM jag nu ska vara där så litar jag på att kroppen talar om om det känns ok för en start. Om jag är där när starten går så blir det en absolut kravlös långrunda. En upplevelse och erfarenhet till lagret.

Jag fortsätter med varannandagsprincipen för att inte ge mig själv en chock och käftsmäll. Måndagkväll – en rask mil med en bra känsla i kroppen. Lite för snabbt, men känslan gav mig lite hopp. På onsdag intervaller. Sen tar vi det därifrån och ser vad som händer. 12 dagar kvar. 12 dagar att leta efter sug och pepp. Hjälp mig gärna!

20141020_184759Rödljus i Pildammsparken.

20141020_192459Äntligen hemma. Ska det vara så här mörkt nu är det tänkt?

4 Comments

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *