Väntar på vecka 1

Så här funkar det för mig: Organiserad, planerad, redo att sätta igång med nytt träningsprogram. Ny fas, nya utmaningar. Gamla utmaningar har lagts bakom. Nu ska jag teckna kalendern full med noggranna träningsuppdateringar. Har en bra mall. Laddar Garmin i tid. Kollar av mot träningsschema eller program och redo att beta av pass efter pass i kalendern.

Ett- två pass senare. Tjoff! Så kommer förkylning. Lindrig och bara dröjer sig kvar ett par dagar, eller lite mer omfattande som nu. Vad beror det på? Ingen överansträngning. Möjligen övertänd men annars bara otur. Eller? Känner någon igen sig i detta? Fördel för långa träningsprogram med lindrig förkylning alltså med gott om tid att planera om.. Det är egentligen bara att vara beredd och förbereda i sitt schema att sånt kan inträffa och vara beredd med ändrade planer. Förmodligen kommer det fler mer eller mindre oförutsedda händelser.

Min Up & Running Training Diary anlände med posten samma dag som förkylningen satte klorna i lungorna. Hann vi reagera på varandra så snabbt? Stöta bort varandra – jag och min kalender? Nej, så kan det inte vara. Jag ska vinna. Den här är jag! Ett fyll-i-upplägg som passar mig och som är mer än en träningskalender. En strukturerad dagbok för tankar före och efter som kan hjälpa att se till att få det gjort och få det nedskrivet. Träningsdagar och alla andra dagar. Precis som jag ville ha det! Den som söker finner. Jag ska börja skriva dagbok.

Nu sitter jag och luktar på boken och hostar rätt mycket mindre. Detta SKA bli bra snart. Väntar nu bara på att Vecka 1 ska kunna ta fart.

Hur dokumenterar du dina dagar med eller utan träning, och varför gör du det?

 20141201_204826
Fika men ingen träning.
20141201_204438
Vecka 1 redan planerad. Redo att utföras utvärderas.

20141201_204934
Skriver under!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *