Sista dagen – spurtsträckan

Söndag är sista dagen på första delkursen till Personlig Tränare. Sen är 56 timmar teori avklarade. 7 dagar. 100 % kul! 7 mornar har jag vaknat före väckarklockan har ringt.

Hålla fokus och fungera väl alla dagar har varit min målsättning. Inte gjort mer än nödvändigt om kvällarna. Fokusera på morgondagen. Inte mer träning än vad jag har lust med. Pigga upp de stillavarande musklerna. Kolla igenom utbildningsmaterialet inför morgondagen. Öva lite. Sova så gott det går. Fylla på med energi hela dagarna. Mat är A och O.

Mat kräver förberedelser, och jag är dålig på att ordna kvällen innan, så kvart över 6 på lördagsmorgonen: Plocka ihop rester till lunchen – ”pulled chicken” och quinoa, fetaost och oliver i ena burk. Koka broccoli och haricot vert och lägga i andra burken + spenat. lite rostade sesamfrön som skräpade i en skål, olivolja och russin. Göra smoothie till förmiddagsfikat. Smultron, blåbär, mango, mjölk och kvarg. Bred smörgås till det. Eftermiddagsmellis – kvarg, blåbär, vaniljpulver, rostad kokos. Koka ett ägg. Lite nötter i en påse och en extra frukt ifall bränslet verkligen tar slut. Det går att få ihop en rätt bra buffé på lite ihopaplock från kyl, frys och skafferi. Frukost hemma och kaffe på vägen.

20141018_070425-1

Lördagens mat (inkl en liten humörhöjare till klassen på chokladmuffinsens dag).

Tog det här energi tror ni?

 20141017_084732

20141017_103657

Vilket träningspass. Det är lika överraskande varje gång man repeterar HLR, hur slitigt det är, och hur värdefullt det är att många har kunskapen. Det är fint att det med övningsdockan Anne och utbildningmaterialet även ingår knäskydd. Observera att man kan rädda liv även om man saknar knäskydd…

8 timmar plugg kvar, och det roligaste sparas till sist!

Men det kommer mer. Det är ju faktiskt 142 timmar kvar, 23 dagar i vår att se fram emot. Mer än 100 % kul!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *