Så här ska den funka

Exakt så här vill jag att min löparkropp ska funka! Den ska kunna ta ändrade planer med bravur.

Jag planerar för att springa till jobbet på förmiddagen (ca 3,4 km) och sedan samma distans hem vid 17-tiden. För att få in lite praktisk löpning idag.

Packat ryggsäcken, ätit ordentligt och ger mig ut och då slår tanken mig – jag kan ju springa längre. Jag behöver inte nöja mig med 3,4 × 2 utspritt på 8 timmar. Jag har förutsättningarna för längre och tänk om barnen blir sjuka igen senare i veckan. Eller jag för den del. Perfekt om längre passet är genomfört i och med idag! Säkerhetspasset. Kroppen har energi. Tiden 2 timmar har jag. Vädret är vårlikt trevande men det blåser inte och ingen nederbörd.

3,4 blev 10 som blev till 20, och det är just det där jag gillar med min maskin. Den kan fixa 3 och den kan ta 20. Förutsättningarna finns där.

Problemfritt men lite utmaning när hungern knackar på och energin tryter och ryggsäcken bara har en fryst lunchlåda som ätbart. Och då inte ätbart… Men det gick vägen och lunchen smakar sällan så gott som när kroppen skriker Energi tack!

Långpass check. Det kan komma fler. Man vet tydligen inte så långt i förväg. Min kropp är min maskin. Min överraskande maskin.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *