Planerad paus

Det kan ibland kännas som att en förkylning kommer fruktansvärt olägligt och sabbar allt vad träningsform heter. Denna gång låg ett träningsuppehåll i stort sett som planerat i schemat. Någon gång tätt inpå inskolning på förskolan kommer förkylning hem till familjen. Det hör till. Som ett brev på posten, men det blir en kortvarig för min del. Det känner jag. Inget att gripas av någon större panik av. Jag vabbar i lugn och ro och gör vad som går för att känna mig pigg trots det lilla rosslet i halsen. Frisk luft, vitaminer och ett glatt humör. Shotar ingefära och grönt te. Det spöregnar ute á la skånsk vinter så nog är det skönt att stanna inomhus.

Det är kanske klokt för en småbarnsförälder att lägga in någon veckas paus från hård träning så där en gång i månaden januari-mars. Bara planera in lugna promenader, kanske lite balansträning och några knäböj. Sånt där som inte får kroppen att kännas som en disktrasa och inte tar kraft från kroppen att sparka ut viruset, men ändå inte kopplar ur träningsmotivation. Eller så tillåter man sig fötterna i högläge i några dagar. Känn efter vad som känns bäst.

Mina fötter ska få sig ett underhållande pass framför teven i kväll. Snart är det full fart på dem igen. Träningstips för fötterna finns här och här.

IMG_3439

One Comment

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *