Mina egna mål då?

Mina egna mål då under 2016? De kommer här. Träningsmål – fysisk och mental. Startdagen är idag – måndag 11/1. Inte nyårsdagen. Har behövt lite tid att fila på dem. Sluttid är 30 juni. Ett halvår alltså. För att jag inte ska dra ut på det. Hör ihop med mitt sistnämnda mål.

Skriver man ner dem är det troligare att de blir av. Publicerar man dem för hela vida världen kan ju någon dessutom komma och knacka mig på axeln den 30 juni och fråga hur det gick. En motivationsfaktor, för jag vill kunna ge positiva svar.

  • Kunna vika mig dubbel. Alltså blir rörligare i benens baksida, rygg och höfter.
  • Springa 10 km under 45 min. Löpningen ska utvecklas!
  • Chins (brett grepp) utan hjälpmedel från hängande. Minst en. Varför? För att jag vill kunna och vill känna mig stark.
  • Jag ska bli tuffare mot mig själv. Bättre självdisciplin. Säga ifrån och säga nej. Lägga mindre energi på de och det som gödslar med dålig energi.

Börjar idag måndag alltså. Satt på söndagkvällen och skrev mitt löpprogram för 12 veckor framåt och min träningsplanering för veckan och inser att det gick i stöpet från början. Planerade för tidiga intervaller på löpbandet måndag morgon innan jobbet satte igång. Det blev till att stanna hemma med en småfebrig liten. Så mitt sista mål blir:

  • att hitta alternativ istället för ursäkter. Planerat ska bli av även om det kan krävas lite modifiering.

Välkomna att dela med er av era mål!

2016-01-11 14.11.12”Oj hon gör det ju redan”, tänker du möjligen. Det här är en excentrisk variant. Hoppa upp, håll dig kvar, sänk långsamt. Ett knä i gummiband. Förberedande träning. Testa!

4 Comments

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *