Kom-ihåg-listan Hösten 2016

Hösten är på ingång och höstdepression är till och med ett ökänt begrepp. Jag har varken tid, ork, lust eller råd att hamna där. Min To Remember-lista:

1. Håll energitjuvar långt borta. Dra välgörarna nära. Vänner! Nu behöver jag er.

2. Se en dag i taget. Ta en stund åt gången. Titta inte för långt fram och gör inte nuet till något jag kan skutta förbi.

3. Lev även under dagarna barnen inte är hos mig. Träning, egentid, tillsammanstid med andra blir mina aktiviteter, med fokus Gör välgörande saker! Men…

4. …gör också ingenting ganska ofta. Andas, vila, meditera, fundera…

5. …men kom också fram till saker. Hitta svar. Bestäm sig. Sätt mål. Ha planer. Dröm.

6. Glöm inte maten. Äta bör man annars dör man. I Projekt Sarah ingår att försöka gå upp 3 kilo (utan skräp). Kilon som försvunnit ofrivilligt senaste halvåret. De ska tillbaks.

7. Stärk dig själv. Jag ska tala om för mig själv varje dag att jag är bra, jag är stark och jag kan.

8. Häng i naturen. Naturen gör underverk. Naturen helar. Vädret och naturen skiftar likt humöret, känslorna och tankarna. Passa på att känna samhörighet. Yeahy jag är inte ensam om skiftningarna!

Fyll gärna på! Vilket är ditt bästa välmåendetips?

Färgglada tider.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *