Bevis på disciplin

Jag bläddrar igenom Springtimes bilder på deras Facebooksida från helgens Training Camp. Hittar mig själv halv på ett gäng bilder, men det spelar inte så stor roll. Jag ser och får bevisat för mig att känslan som infann sig under helgens två yogapass faktiskt stämmer.  Det kändes att det fanns gott om utrymme i kroppen att rotera, sträcka upp och sträcka ut. Rörlighetsträning har gjort gott för märkbara resultat. Yoga har varit smärtsam i vissa positioner, men går mot riktigt behaglig. Kroppen känns hyfsat stabil och rörlig på samma gång. Händerna och fötterna pekar mer åt dit de ska och ryggraden vill följa med.

Inte helt fullt nöjd riktigt ännu, men på mycket god väg.

 12309958_10153863583004880_8173704305644697142_o 12314316_10153863583114880_4850972718608283588_o

Det glädjer mig att se bilderna. Jag i turkosspräckligt linne där bak. Huvudlös på andra bilden. Bilderna lånade av Springtime. Fotograf Björn Lans.

Så du, gör några övningar varje dag som känns bra just för dig och som möter dina behov som din kropp har. Jag har kört på rotationer i höfter och ryggrad samt rörlighet för axlarna, med mål att få bort min stela rygg och bak med axlarna. Kalla det vad du vill – stretcha, tänja, rörlighetsträna, yoga – bara du gör vad du behöver! Hur kort eller lång stund du vill, i vilken ordning du vill. Disciplin lönar sig.

5 Comments

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *