Årets löpmål

Igår bestämde jag mitt stora löpmål för 2018. 10 år senare ska jag ha revansch på Stockholms 42195 m långa vägsträckor. För 10 år sedan startade jag, hade ont från start och klev av efter ett varv med en sölkorvstid. Jag kommer fortfarande ihåg känslan i knät från första stund väl ute på Vallhallavägen. Jag var knäckt från början. Löparknä som jag länge hade slitit med men jag ville starta. Nu vet jag bättre. Nu vet jag hur jag inte ska kunna få löparknä. Det ska inte kunna stoppa mig. 

Sedan dess har jag inte sprungit något lopp som heter marathon utan ”halv-” innan. 10 års jubileum för att hålla sig borta och premiär för nya banan. Två bra anledningar. En tredje är att äntligen ta distansen i ett lopp. Jag bestämde mig och bokade på ett ögonblick.

Men – just nu är det inte själva loppet som motiverar mig, utan möjligheten att få till bra med träning fram tills dess. Drygt 22 veckor. Kan jag känna mig nöjd med träningen accepterar jag vilken måltid som helst. Kan jag klara av att gå till tre bra löppass i veckan är jag jättenöjd. Det blir lite pysslande att få ihop långpass då jag har barnen hos mig. Planering en vecka i taget. Inte för höga krav. Ingen dymdristigheter. Smart träning helt enkelt!

One Comment

  1. Pingback: Peppvecka – Sarah Jaxell

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *